Iranian Agriculture News Agency

طهماسبی:

نظام صنفی کشاورزی، تأثیرگذارترین تشکل در سرنوشت بخش کشاورزی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی (اتاق اصناف کشاورزی ایران) را تاثیرگذارترین تشکل در سرنوشت کشاورزان و کشاورزی کشور دانست.

نظام صنفی کشاورزی، تأثیرگذارترین تشکل در سرنوشت بخش کشاورزی

به گزارش ایانا، محمدعلی طهماسبی، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به همراه معاون توسعه تشکل‌ها و نظام‌های بهره‌برداری و مدیر کل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان تعاون روستایی مهمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران بود.  

ملک‌زاده، رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران در این نشست، گفت: خوشبختانه نظام صنفی کشاورزی توانسته نماینده و صدای رسای بخش کشاورزی باشد و پیگیری مطالبات کشاورزان را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد.

وی ادامه داد: ثمره فعالیت نظام صنفی کشاورزی رفع موانع پیش رو تولید و  مشکلات کشاورزان بوده است.

ملک‌زاده تصریح کرد: نظام صنفی کشاورزی با حضور در مجامع تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری بخش کشاورزی اقدامات موثری داشته  که تازه‌ترین این اقدامات حضور در شورای نرخ‌گذاری محصولات کشاورزی مصوب با 207 رای از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است. 

به گفته وی؛ نظام صنفی کشاورزی براساس قانون ظرفیت بسیار قابل توجهی در ارائه مباحث حقوقی و مطالبه کشاورزان دارد.

وی با طرح مسائل و مشکلات پیش رو  کشاورزان کشور، خواستار رفع موانع تولید و اعتبار بخشی به پروانه‌های فعالیت کشاورزان به‌عنوان هویت شغلی آنان شد. 

تاثیرگذارترین تشکل در سرنوشت کشاورزان ساختار جدید نظام صنفی کشاورز

در ادامه این نشست محمدعلی طهماسبی ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی (اتاق اصناف کشاورزی ایران) را تاثیرگذارترین تشکل در سرنوشت کشاورزان و کشاورزی کشور دانست و گفت: نظام صنفی کشاورزی تخصصی‌ترین شبکه صنفی اجتماعی بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به ایجاد ساختار جدید نظام صنفی و تشکیل هیئت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران، شرایط مهمی ایجاد شده که در تاریخ کشاورزی ایران بی‌سابقه است، یادآور شد: حضور 7 وزیر در هیئت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی در کنار 7 نفر هیئت رئیسه این اتاق که از خود کشاورزان برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری کشاورزی ایران انتخاب می‌شوند، موثرترین ساختار بخش کشاورزی خواهد بود. 

طهماسبی حضور این وزرا را در هیئت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی تحول بسیار مهمی در ساختار کشاورزی ایران برای انسجام و پیشبرد اهداف عالی نظام و اهمیت کشاورزی ایران برشمرد و خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید با تمام قوا از این مهم حمایت و پشتیبانی کند؛ چرا که اکثریت هیئت دولت در این هیئت عالی نظارت حضور خواهند داشت و بسیار اقدام خوش‌آیندی برای تسهیل امور کشاورزی کشور است. 

وی به چالش ایجاد تشکل‌های موازی ذیل وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف با موضوع کشاورزی اشاره کرد و افزود: این موضوع سدراهی برای رشد و توسعه بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: تشکل‌های موازی انرژی بخش کشاورزی را خواهد گرفت و جز سردرگمی و تضعیف خروجی نخواهد داشت.

طهماسبی تاکید کرد: نظام صنفی کشاورزی  به‌عنوان بزرگترین تشکیلات کشاورزی ایران و با جایگاه قانونی، بسیار خوش درخشیده و مبنا و ماوایی برای پیگیری مطالبات حقوقی تمام زیر بخش‌های کشاورزی کشور شده؛ حمایت همه‌جانبه از نظام صنفی کشاورزی راه کار حل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید