Iranian Agriculture News Agency

اشتغال‌زایی مناسب گیاهان دارویی برای زنان و دختران جویای کار

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آبادگفت: افرادی که دارای زمین مناسب باشند مورد حمایت آموزشی ، تامین نهاده نهال ، تسهیلات و خرید تضمینی قرار خواهند گرفت.

اشتغال‌زایی مناسب گیاهان دارویی برای زنان و دختران جویای کار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، مراد بیرانوند با اشاره به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در خرم آباد، اظهار کرد: بیش  از ۳۰۰ هکتار گیاه دارویی در خرم آباد کشت شده که حدود ۵۰ هکتار از این مزارع  ، گیاه دارویی به لیمو است.

وی افزود: هر هکتار به لیمو از زمان کاشت تا برداشت به مدت ۹ ماه بیش از ۲۰ شغل با در آمد مناسب ایجاد می‌کند.

مدیرجهاد کشاورزی خرم‌آبادگفت: کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی برای زنان و دختران دارای توان کار و اوقات فراغت آسان بوده و به راحتی می‌توانند از این راه کسب در آمد کنند.

بیرانوند ادامه داد: افرادی که دارای زمین مناسب باشند مورد حمایت آموزشی ، تامین نهاده نهال ،  تسهیلات و خرید تضمینی قرار خواهند گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ۱۶۰ هکتار زعفران کشت شده در خرم‌آباد داریم، عنوان ‌کرد:  از اوایل آبان‌ماه زمان برداشت زعفران شروع و تمامی تشکل‌های تسهیل‌گر می‌توانند نیروهای تحت پوشش خود را  با هماهنگی جهاد کشاورزی آموزش داده و به مدت حداقل دو ماه در عملیات برداشت و پاک کردن محصول زعفران فعالیت داشته باشند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آبادگفت: مشکل بیمه عمر کلیه اعضای تشکل‌های تسهیل‌گری از طریق نظام صنفی کشاورزی خرم آباد با پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه سالانه  قابل پیگیری است و تشکل‌های تسهیل گری می توانند با  هماهنگی لازم در این راستا اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید