Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده عنوان کرد:

توسعه کشت قراردادی کلزا برای دستیابی به جهش تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به منویات رهبر فرزانه انقلاب و نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط ایشان گفت: امیدواریم امسال با توسعه کشت قراردادی کلزا در استان بتوانیم به جهش تولید نسبت به سالهای گذشته دست یابیم.

توسعه کشت قراردادی کلزا برای دستیابی به جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در  جلسه هماهنگی و توسعه کشت کلزا در کشت و صنعت‌های نیشکری ضمن اشاره به تولید محصول استراتژیک شکر در کشت و صنعت های استان اظهار کرد: ما همه یک خانواده بوده و برای هدفی واحد تلاش می‌کنیم.

وی افزود: تولید شکر به عنوان یک محصول راهبردی و مهم در استان برای ایجاد خوداتکایی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تلاش برای افزایش و پیشبرد تولید این محصول امری ضروری محسوب می‌شود.

امیری زاده در ادامه ضمن اشاره به توسعه کشت کلزا در استان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر حدود 100 هزار هکتار مزارع نیشکری در استان وجود دارد که با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توان علاوه بر خوداتکایی در تولید شکر به افزایش تولید دانه روغنی کلزا نیز دست یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر کشت کلزا به عنوان یکی از کشت‌های راهبردی تاکید و عنوان کرد: دانه روغنی کلزا علاوه بر تولید روغن به لحاظ تولید کنجاله که یکی از منابع تولید علوفه برای دام است نیز مورد توجه و اهمیت قرار دارد.

وی با بیان این مطلب که کشت کلزا به دلیل ایجاد خوداتکایی، درآمد بالا برای کشاورزان و تناوب زراعی این محصول در کشت های بعدی از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: انتظار می‌رود کشت و صنعت‌های استان با اولویت کشت نیشکر و تولید شکر، به مقوله کشت کلزا در اراضی که ضرورت تناوب در آنها وجود دارد توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم به توسعه سطح زیر کشت این محصول دست یابیم.

امیری زاده در خاتمه ضمن اشاره به منویات رهبر فرزانه انقلاب و نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط ایشان گفت: امیدواریم امسال با توسعه کشت قراردادی کلزا در استان بتوانیم به جهش تولید نسبت به سالهای گذشته دست یابیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید