Iranian Agriculture News Agency

نوروزی خبر داد:

عملیاتی شدن کشت قراردادی کلزا در خوزستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، ضمن اشاره به اهمیت توسعه کشت کلزا در استان گفت: با پیگیری‌های مداوم در سطح استان و وزارتخانه کشت قراردادی کلزا در استان خوزستان عملیاتی می‌شود.

عملیاتی شدن کشت قراردادی کلزا در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه هماهنگی و توسعه کشت کلزا در کشت و صنعت‌های نیشکری، که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و نمایندگانی از کشت و صنعت‌های نیشکر برگزار شد اظهار کرد: اهمیت کشت کلزا بر هیچکس پوشیده نیست که از جمله این مزایا می‌توان به بالا بردن ضریب خوداتکایی و قطع وابستگی در واردات روغن از خارج از کشور اشاره کرد.

وی با بیان این مطلب که کشت و صنعت ها به عنوان تولیدکنندگان فنی بخش کشاورزی می‌توانند تاثیر بسزایی در توسعه کشت کلزا در استان داشته باشند افزود: کشت و صنعت ها الگوی کشاورزی و بهره‌برداران محسوب می‌شوند و به یقین می‌توانند در رسیدن به خوداتکایی در تولید این دانه روغنی نقش پررنگی داشته باشند.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: از جمله مزایای کشت دانه روغنی کلزا علاوه بر استراتژیک بودن این محصول می‌توان به تاثیر تناوب زراعی با محصول بعد، اقتصادی بودن کشت این محصول و قطع واردات روغن و کنجاله از خارج از کشور اشاره کرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص کنونی که کشور دچار بحران‌های اقتصادی بوده و در حال حاضر مهمترین بخش اقتصادی کشور بخش کشاورزی است، باید با بهره‌گیری از فضای موجود در استان برای دستیابی به توسعه کشت این گیاه روغنی و به تبع آن خوداتکایی و قطع وابستگی با هم‌افزایی و همکاری تلاشی مجدانه داشته باشیم.

وی گفت: این نوید را به کشاورزان سخت کوش استان میدهیم که با پیگیری‌های مداوم در سطح استان و وزارتخانه کشت قراردادی کلزا در استان خوزستان عملیاتی شده و شرکت‌های روغن کشی در شهرستانها برای عقد قرارداد با کشاورزان در زمینه خرید کلزا وارد عرصه می‌شوند.

نوروزی در خاتمه بیان داشت: تامین روغن و کنجاله که تاثیر بسزایی در زنجیره مرغ و تخم مرغ دارد خواسته بحق مردم و بهره‌برداران بخش کشاورزی بوده که امیدواریم با توسعه کشت کلزا در استان به این مهم دست یابیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید