Iranian Agriculture News Agency

یک هزار و 400 تن گردو از باغات سامان برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از برداشت یک هزار و ۴۰۰ تن گردو از باغات این شهرستان خبر داد.

یک هزار و 400 تن گردو از باغات سامان برداشت شد

یزدان احمدزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا در شهرکرد از برداشت یک هزار و ۴۰۰ تن گردو از باغات شهرستان سامان خبر داد و گفت: سطح زیر کشت گردو در این شهرستان حدود 900 هکتار است که از این مقدار 860 هکتار بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی، امسال ۳۰ درصد افزایش برداشت محصول داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ارقام گردوی کشت شده عموما بذری، کاغذی و ارقام خارجی مانند چندلر، فرنور، پدرو هستند و بیشتر درآمد مردم این شهرستان از محل باغداری، تولید و فروش محصولات باغی از جمله گردوست.

اجرای طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو در سطح 10 هکتار از باغات سامان

احمدزاده اضافه کرد: طرح‌ سرشاخه‌کاری با هدف اصلاح درختان برای مقاومت در مقابل سرمازدگی و افزایش کمی و کیفی محصول طی سال جاری در سطح 10 هکتار از باغات سامان با موفقیت انجام شد.

وی گفت: از آنجایی که بیشتر باغداران را افراد مسن و سنتی تشکیل می‌دهند به نظر می‌رسد باید تبلیغات مناسب از طریق رسانه‌های جمعی و حضور در جمع باغداران صورت گیرد و با نشان دادن عملی فواید سرشاخه‌کاری باغداران را نسبت به انجام آن ترغیب و تشویق کرد.

احمدزاده با بیان اینکه محصول گردو در استان و استان‌های مجاور استفاده می‌شود و صادراتی نیست، افزود: مصرف گردو در تقویت حافظه، استحکام استخوان‌ها و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید