Iranian Agriculture News Agency

تولید 12 تن بذر نخود رقم پابلند در فارس

کارشناس مسئول حبوبات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از دستیابی به ارقامی از نخود پابلند برای کشت پاییزه در برخی نقاط استان خبرداد و گفت: در یکی دوسال اخیر مجوز تکثیر بذر را دریافت و ۱۲ تن نخود رقم پابلند برای کشت در شهرستان مرودشت و سایر نقاط استان تولید کرده ایم.

تولید 12 تن بذر نخود رقم پابلند در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رحیم بادامی تصریح کرد: معرفی ارقام نخود اصلاح شده پا بلند با قابلیت برداشت با کمباین، مقاوم به بیماری‌ها و عملکرد بالاتر از ارقام محلی است.

به گفته وی؛ ارقام پابلند با توصیه های ترویجی در کشت پاییزه استفاده خواهند شد و برای اولین بار در استان فارس امکان برداشت نخود با کمباین و هد مخصوص فراهم خواهد شد.

بادامی با بیان اینکه کشت حبوبات از جمله کشت هایی است که با درصد ریسک بالایی همراه است، تصریح کرد: عدم شفافیت در میزان بذر مصرفی، عدم دسترسی به بذور اصلاح شده و عدم ثبات قیمت از جمله موارد ریسک پذیر در کشت حبوبات است‌.

این کارشناس یادآور شد:  کشت حبوبات با توجه به مزایای آن از جمله تثبیت ازت، صرفه اقتصادی و مصرف حداقل سموم مورد استقبال بهره برداران است.

بادامی ابراز کرد:  نیاز به فعالیت های  تحقیقاتی از جمله مزرعه نمایشی و طرح های مقایسه ارقام  از جمله موارد قابل بررسی در توسعه کشت حبوبات است‌.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید