Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری قزوین :

تولیدکنندگان نباید آسیب ببینند

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: تولید کنندگان نبایستی در تولید محصولات خود آسیب ببنند.

تولیدکنندگان نباید آسیب ببینند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، عیسی قبادی در جلسه قیمت‌گذاری کشممش که با حضور معتمد معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین و تولیدکنندگان و صادر کنندکان حوزه کشمش استان درمجموعه باغستان برگزار شد، گفت: در شرایط کنونی کشور بایستی از تولید کنندگان حمایت جدی شود و نقش تسهیلگری و حمایتی از بخش تولید داشته باشیم .

وی اظهار کرد: حضور انجمن ها ، سندیکاها ، صندوق حمایت و هر گروه دیگر بایستی در راستای حمایت از تولید باشد زیرا امر تولید در حال کنونی کشور با گذشته بسیار متفاوت است .

وی اضافه کرد: در گذشته برنامه و اولویت کشور بر مبنای درآمد نفت بود و اساسا توجه به فروش و بازارهای نفتی و سرمایه گذاری در حوزه نفتی از اهمیت بسزایی برخوردار بود اما در شرایط فعلی تنگناها و مشکلات کشور بایستی توجه به امر تولید داخلی باشد.

قبادی تصریح کرد : هیچ راهی جز حمایت از تولید کننده در کشور نداریم بنابراین در سال جاری که مزین به نام جهش تولید است صیانت از تولید کننده وظیفه اصلی ما باشد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت : استان قزوین ظرفیت مستعد و مناسبی در تولید کشمش دارد و با توجه به قابلیتهای مهمی که در تولید محصولات استراتژیک دارد اما استان قزوین در کشور با نماد کشمش شناخته شده است .

قبادی ادامه داد : در سال گذشته برای بحث صادرات با موضوع کاهش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی روبرو بودیم که باید توجه ویژه ای به این امر مهم شود تا بتوانیم بازار صادرات خوبی داشته باشیم .

وی بر لزوم اهمیت رعایت استانداردهای اجباری محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت : در همین راستا می توان در سال های آتی یک کنسرسیوم با کشور ترکیه ایجاد کنیم تا بتوان به عنوان یک قطب تولید کشور محسوب شویم .

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت : در استان قزوین نیازمند شرکت توسعه صادراتی هستیم که بایستی بر اساس نظرات و کار کارشناسی این مهم در استان انجام شود .

قبادی به اجرای طرح تاک در استان اشاره کرد و گفت : طرح تاک یکی از کارهای مهم در استان است که برای اجرای آن بایستی افق 10 ساله مد نظر و برنامه ریزی شود.

وی یاد آور شد : وجود برند گروهی در محصول کشمش بعنوان یک ظرفیت برای استان محسوب می شود که با داشتن برند ، بهره و منفعت خوبی نصیب استان می شود و نقش مهمی در بازارهای جهانی خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید