Iranian Agriculture News Agency

اجرای چهار طرح آبخیزداری در شهرستان میامی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از افتتاح چهار طرح آبخیزداری در سال جاری خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها نزدیک به 20 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

اجرای چهار طرح آبخیزداری در شهرستان میامی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی رضایی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها نزدیک 20 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از محل صندوق توسعه ملی صورت گرفته است؛ اظهار کرد: با توجه به نقش و اهمیت آبخیزداری در کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی تلاش شد تا این طرح‌ها با مشارکت جوامع محلی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه اقدامات منابع طبیعی در درازمدت نقش و اهمیت خود را آشکار می‌کند؛ تصریح کرد: نهال‌کاری و تلاش برای مهار بیابان از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در جلوگیری از پیش روی بیابان به روستاها و خالی شدن این مکان‌ها از سکنه پیشگیری کند.

وی افزود: با توجه به اینکه عرصه منابع طبیعی بسیار وسیع است؛ حراست و حفاظت از آن به‌تنهایی مقدور نیست؛ ازاین‌رو آموزش بهره‌برداران در دستور کار قرار گرفت تا این افراد خودشان بتوانند به کنترل و حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند ضمن آنکه در هر ساعت از شبانه‌روز نیز منابع طبیعی پاسخگوی مردم با شماره تلفن 1504 خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید