Iranian Agriculture News Agency

ادامه مبارزه با آفات در سنگر حفظ نباتات

مدیر حفظ نباتات سازمان، صبح امروز یکشنبه (6مهر99) در نشست خبری آنلاین صفحه اینستاگرام روابط عمومی، از افزایش۲۰ برابری مبارزه با ملخ در استان نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت: مهمترین مبحث در حوزه حفظ نباتات پیش آگاهی است یعنی قبل از ورود و خسارت آفات برای مبارزه با آن آمادگی لازم به وجود آید.

ادامه مبارزه با آفات  در سنگر حفظ نباتات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مهدی یوسفی با بیان اینکه کار رصد و پایش باغات و مزارع کشاورزی در دو بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود، افزود: در بخش خصوصی ۱۶ کلینیک گیاه پزشکی در استان وجود دارد که مشغول خدمت رسانی به کشاورزان هستند.

وی با اشاره به اینکه آفت سن غلات در مزارع گندم یک آفت بسیار خطرناک است و کیفیت نانوایی گندم را پایین می‌آورد، تصریح کرد: حد مجاز سن زدگی گندم ۲ درصد است و بالاتر از این میزان در گندم کیفیت آن را پایین می‌آورد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶ شهرستان قائن، نهبندان، سربیشه، خوسف، طبس درگیر این آفت هستند، اظهار کرد: حد مجاز سن زدگی در گندم تولیدی استان از ۲/۱ درصد در سال‌های گذشته به ۰/۰۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امسال مبارزه با ملخ به ۳۰ هزار هکتار رسیده است که شهر‌های سربیشه، زیرکوه، درمیان، فردوس، خوسف با اولویت شهرستان نهبندان با ۱۹ هزار و ۷۹۷ هکتار بیشترین میزان مبارزه با ملخ را به خود اختصاص داده اند.

یوسفی با اشاره به اینکه امسال مبارزه با ملخ ۲۰ برابر متوسط سال‌های گذشته بوده است، بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌ها موج جدید هجوم ملخ‌ها از آبان ماه وارد کشور می‌شود که عظمی جدی و اعتبار جدید برای مبارزه با این موج نیاز است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حوزه مبارزه با کرم گلوگاه انار دو انسکتاریوم در شهر‌های فردوس و سربیشه تاسیس شده اند تا با استفاده از نوعی زنبور به صورت بیولوژیکی و طبیعی با این آفت مبارزه شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید