Iranian Agriculture News Agency

هشدار به کشاورزان درباره کاهش محسوس دما در خراسان جنوبی

حامد عارفی نیا گفت: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی استان مبنی بر کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا، کلیه کشاورزان، دامداران و بهره برداران بخش کشاورزی می بایست نکات ایمنی را رعایت کنند.

هشدار به کشاورزان درباره کاهش محسوس دما در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: زمان شروع کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما (۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس) دوشنبه شب هفتم مهر اعلام شده است و تا روز جمعه یازدهم مهرماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: بر این اساس با وقوع سرما و یخبندان شبانه احتمال خسارت به‌ویژه به محصولات کشاورزی، محصولات زراعی از جمله همه محصولات علوفه‌ای، پنبه، چغندر قند و حبوبات همچنین محصولات باغی از قبیل زرشک و گیاهان دارویی وجود دارد.

عارفی نیا ادامه داد: به کشاورزان و بهره‌برداران، جمع‌آوری محصولات برداشت شده و انتقال آن به مکان‌های سرپوشیده را توصیه می شود.

رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: تهیه سوخت موردنیاز و کنترل سیستم‌های گرمایشی برای سالن‌های پرورشی نظیر مرغداری‌ها، دامداری‌ها و گلخانه‌ها، اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای مقابله و جلوگیری از خسارت سرمازدگی زودرس پاییزه در مزارع و باغات، آبیاری باغات و مزارع در محدوده دوره سرما، آتش زدن لاستیک و روشن کردن بخاری‌های باغی در حاشیه باغات و مزارع، برنامه‌ریزی تسریع در عملیات برداشت محصولات زراعی و باغی تا حد امکان، تخلیه آب سامانه‌های آبیاری تحت فشار و سم پاش‌ها برای جلوگیری از یخ‌زدگی و ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر از اقداماتی است که می بایست در مقابل یخبندان و سرمازدگی صورت پذیرد.

سربیشه، نقاطی از زیرکوه، قاین، درمیان، بخش مرکزی بیرجند، سرایان و فردوس و نقاط کوهستانی از خوسف و نهبندان تحت تاثیر کاهش دما و سرمای شبانه خواهند بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید