Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه بیش از 27 هزار تن شیر در شهرستان نمین

این مقدار شیر از 3000 واحد پرورش گاو شیری روستایی با ظرفیت 14000 راس و 9 واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت بالغ بر 285 راس تولید می شود.

تولید سالانه بیش از 27 هزار تن شیر در شهرستان نمین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، شهرام محسنی گفت: سالانه در شهرستان نمین بیش از 27 هزار تن شیر تولید می شود که این مقدار شیر از 3000 واحد پرورش گاو شیری روستایی با ظرفیت 14000 راس و 9 واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت بالغ بر 285 راس، تولید شده و در مجموع موجب اشتغال زایی بیش از 3100 نفردر این شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نمین اضافه کرد: 15 مرکز جمع آوری شیر ثابت و سیار در سطح شهرستان فعالیت دارند و روزانه بیش از 73  تن شیردر شهرستان نمین تولید می شود.

وی افزود: 2 شرکت فعال با مجموع ظرفیت سالانه 10 تن و اشتغال زایی 10 نفر در جهت فراوری و تبدیل شیر به فراورده های لبنی از جمله تولید ماست، پنیر پیتزا و ...  درحال حاضر در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

شهرام محسنی در پایان ابراز داشت: توصیه می کنیم شهروندان عزیز روزانه حداقل دو لیوان شیر مصرف کنند، زیرا کلسیم که نقش اساسی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد، از مهم‌ ترین ترکیبات موجود در شیر است و مصرف روزانه شیر در دوران نوجوانی و کودکی پایه ‌گذار استخوان ‌هایی محکم بوده و از عوامل اصلی پیشگیری کننده پوکی استخوان و زندگی سالمندی فعال تر محسوب می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید