Iranian Agriculture News Agency

پرداخت زکات در خراسان شمالی ۱۲۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از رشد ۱۲۵ درصدی پرداخت زکات در استان خبر داد و گفت: نیکوکاران استان در نیمه نخست امسال بیش از ۱۶۴ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

پرداخت زکات در خراسان شمالی ۱۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مجید الهی راد، در نشست شورای زکات استان، هدف‌گذاری دبیرخانه این شورا در سال ۹۹ را دریافت ۱۸۵ میلیارد ریال زکات اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون شاهد تحقق ۹۰ درصد برنامه‌های استان در خصوص این فریضه الهی هستیم.

وی افزود: ۱۳۱ میلیارد ریال از زکات پرداختی امسال به‌صورت واجب و مستحب پرداخت‌ شده است و ۳۳ میلیارد ریال آن نیز زکات فطریه و کفاره بوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع زکات پرداختی کشاورزان ، یک میلیارد آن به‌ صورت نقد و کالایی وارد دبیرخانه شورای زکات شده که تمام آن برای نیازمندان هزینه شده است.

الهی راد افزود: باقی‌مانده زکات پرداختی نیز به‌صورت مستقیم زیر نظر این دبیرخانه برای روستای های پرداخت‌کننده زکات برای رفع نیازمندی محرومان و همچنین ساخت پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

دبیر شورای زکات استان بیان کرد: از مجموع ۵۰۰ روستای استان، امسال ۴۲۰ روستا زکات واجب خود را پرداخت کردند.

وی با اشاره به برنامه‌های جدید کمیته امداد در استفاده از ظرفیت طلاب در گسترش زکات اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۵۰ روحانی در استان مستقر هستند که ۱۱۳ نفر از این طلاب در قالب عاملان افتخاری برای تبیین برنامه‌های زکات با دبیرخانه شورای زکات استان همکاری دارند.

الهی راد سایر عاملان افتخاری استان را هزار و ۴۴۵ نفر برشمرد و افزود: هزار و ۲۹۷ نفر از آنها ساکنان روستاهای استان هستند که همکاری مستمری با دبیرخانه شورای زکات دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید