Iranian Agriculture News Agency

۲۷۵میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان یزدی پرداخت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در۶ ماه نخست امسال ۲۷۵ میلیارد ریال تسهیلات اجرای طرح‌های توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان درحوزه زراعت، باغبانی، صنایع غذایی، دامداری، دامپروری و شیلات پرداخت شد.

۲۷۵میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان یزدی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، محمدحسین ملانوری گفت: این میزان تسهیلات برای خرید ادوات و ماشین‌های کشاورزی به  ۱۵۰ کشاورز و بهره بردار استان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون چهار هزار و ۴۲۰ دستگاه تراکتور و ۲۹ دستگاه کمباین در بخش کشاورزی استان فعال است که سن برخی از این ماشین آلات افزون بر  ۲۵ سال بوده و به دلیل فرسودگی کارآیی لازم را ندارد و نوسازی و استفاده از ماشین آلات جدید در برخی از بخش ها به شدت احساس می شود. 

ملانوری اضافه کرد: در سال ۹۸ بیش از ۴۰۲ میلیارد ریال تسهیلات در اجرای طرح توسعه مکانیزاسیون به ۲۹۰ بهره بردار و متقاضی خرید ادوات و ماشین‌های کشاورزی پرداخت شد.

وی مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را بین پنج تا هفت سال اعلام کرد و یادآور شد: بهره برداران بخش کشاورزی می توانند با استفاده از تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته، برای نوسازی تراکتورها و ماشین آلات فرسوده و تکمیل ادوات و دنباله بندها در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استفاده کنند.

ملانوری ادامه داد: کشاورزان و دامداران برای دریافت تسهیلات در بخش های باغبانی ، زراعت ، شیلات ، صنایع تبدیلی ، دام و طیور ، منابع طبیعی ، گلخانه ای و گیاهان دارویی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و مناطق استان مراجعه کنند.

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد  ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار آن ( ۲۹ درصد) زراعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید