Iranian Agriculture News Agency

مرمت قنوات زیرکوه نیازمند اعتبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه از احیاء و مرمت قنات روستای بقال این شهرستان بعد از چندین سال خشکسالی خبر داد و گفت: قنات روستای بقال زیرکوه که به علت خشکسالی خشک شده شده بود، با همکاری مردم و مسئولان جان گرفته است و بعد از حدود ۱۵ سال احیاء این قنات به درختان جان داده است.

مرمت  قنوات زیرکوه نیازمند اعتبار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه از احیاء و مرمت قنات روستای بقال این شهرستان بعد از چندین سال خشکسالی خبر داد و گفت: قنات روستای بقال زیرکوه که به علت خشکسالی خشک شده شده بود، با همکاری مردم و مسئولان جان گرفته است و بعد از حدود ۱۵ سال احیاء این قنات به درختان جان داده است.

جواد درویشی افزود: ۲۰ میلیون تومان اعتبار برای احیاء قنات روستا بقال اختصاص پیدا کرد که با شروع عملیات احیاء و مرمت ، آب دهی قنات این روستا وضعیت خوبی پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: برای مرمت  قنات به طور کامل به اعتبار پیشتری نیاز بود؛ که ۳۰ میلیون تومان دیگر تخصیص داده شد ومردم بخشی از کار را انجام دادند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان زیرکوه با اشاره به کم کاری پیمانکار، ادامه داد: با توجه به عمل نکردن پیمانکار به تعهد خود عملیات احیاء و مرمت به پایان نرسید و نیمه کاره رها شد که واحد حقوقی سازمان جهاد کشاورزی برای پیگیری این مسئله اقدام کرده است.

درویشی بیان کرد: همانند قنات این روستا ۱۴۰ قنات دیگر در روستا‌های شهرستان زیرکوه نیازمند مرمت هستند که برای انجام این کار حدود ۱۵ میلییارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید