Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

همایش حبوبات، چالش ها و توسعه نیافتگی در مرودشت برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برگزاری همایش حبوبات با هدف توسعه همه جانبه این محصول خبر داد.

همایش حبوبات، چالش ها و توسعه نیافتگی در مرودشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی اظهار کرد: مدیریت مصرف آب در لوبیا، آرایش کاشت، میزان عملکرد و بذرمصرفی، تغذیه، آفات و بیماری ها و سایر مولفه های توسعه کشت لوبیا در شهرستان های شمالی استان که مستعد کشت لوبیا هستند از محورهای مورد بحث بود.

به گفته رحیمی؛ این همایش با هدف بررسی چالش ها و مشکلات زراعت حبوبات و ایجاد وحدت رویه در توسعه همه جانبه کشت لوبیا برگزار شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه لوبیا در مرودشت در تیرماه کشت می شود و در مهرماه نیز برداشت خواهد شد، افزود: به روش خشکه کاری، خطی و با دستگاه پنوماتیک کشت می شود.

رحیمی ابراز کرد: آرایش کشت فاصله بین دو ردیف ۵۰ سانتی متر با یک خط نوار تیپ و فاصله بین دو ردیف ۷۵ سانتی متر  با یک خط نوارتیپ از جمله موارد معمول آرایش کشت است.

وی اظهار کرد: عدم دسترسی به بذور هیبرید و اصلاح شده، استفاده از بذور خود مصرفی و کشت ارقام محلی که امکان برداشت مکانیزه را ندارد و برداشت به روش سنتی از مهمترین مشکلات کشت حبوبات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به پتانسیل تولید لوبیا در این شهرستان یادآور شد: امیدواریم با فعالیت‌های ترویجی، حمایت های دولتی و ارائه راهکارهای علمی و تخصصی از سوی مراکز تحقیقاتی به الگوی مناسب کشت حبوبات با حداکثر صرفه اقتصادی دست یابیم.

این همایش با حضور امیر اسلامی، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس، رحیم بادامی کارشناس مسئول حبوبات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، فیروزی کارشناس مدیریت هماهنگی ترویج استان، پرویز صالحی محقق مرکز تحقیقات و مدیران و کارشناسان شهرستان های اقلید، آباده بوانات، پاسارگاد، بیضا، خفر و سپیدان در خصوص ترویج کشت لوبیا در محل مزرعه لوبیا در مرودشت برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید