Iranian Agriculture News Agency

در نیمه نخست امسال:

بیش از هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی شیروان وارد شد

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال به کشاورزی شهرستان شیروان در نیمه نخست امسال خسارت وارد شد که بیشترین آن مربوط به سرمازدگی باغ‌ها در فصل بهار بود.

بیش از هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی شیروان وارد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبدالحسین نامور گفت: این میزان خسارت در حوزه های زراعت، باغبانی، تاسیسات و امور زیربنایی، دام و طیور، جاده بین مزارع و قنات ها بوده که عوامل آن سرمازدگی، تگرگ و طوفان، سیل و آتش سوزی بوده است.

وی گفت: بیشترین عامل خسارت به حوزه کشاورزی مربوط به سرمازدگی به میزان هزار و ۱۰ میلیارد ریال در ۲۰و ۱۹ فروردین ماه بوده که با توجه به کاهش نامحسوس بسیار دمای شهرستان، برخی درختان در مرحله حساس و گل دهی و برخی هم گل دهی نشده بودند خسارت دیدند.

نامور با بیان اینکه در نیمه نخست امسال از مجموع کل خسارت حوزه کشاورزی استان، ۱۳ درصد مربوط به شیروان بوده افزود: بیشترین خسارت مربوط به حوزه باغبانی به میزان هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: درختان گردو، انگور، بادام، سیب، گیلاس و غیره بیشترین خسارت سرمازدگی این شهرستان را داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید