Iranian Agriculture News Agency

سالانه 6 هزارو 200 تن گوشت قرمز در کوهرنگ تولید می شود

مدیر جهادکشاورزی کوهرنگ با اشاره به توسعه دامپروری در این شهرستان گفت: سالانه ۶ هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می‌شود.

سالانه 6 هزارو 200 تن گوشت قرمز در کوهرنگ تولید می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مسلم پرویزی بابادی با بیان اینکه شهرستان کوهرنگ رتبه نخست تولید گوشت قرمز استان را دارد، اظهار داشت: سالانه ۲ هزار و ۳۸۰ تن ماهی، یک هزار و ۴۸۱ تن گوشت مرغ، سه هزار و ۳۰۰ تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.

وی افزود: این شهرستان به طور تقریبی ۳۹۰ هزار راس دام سبک و ۶ هزار و ۱۰۰ راس دام سنگین دارد و از این لحاظ کمبودی برای کشتار دام نداریم.

مدیر جهادکشاورزی کوهرنگ با بیان اینکه این شهرستان مشکلی در خصوص دام مازاد ندارد به بحث نهاده‌ها اشاره و تصریح کرد: توزیع نهاده‌های کنجاله سویل و ذرت برای واحدهای صنعتی مرغداری و گاوداری از طریق سامانه بازارگاه انجام می‌شود.

پرویزی با اشاره به توزیع جو و سبوس بین واحدهای سنتی بیان کرد: هر سهمیه‌ای در این خصوص به شهرستان داده شود قابل جذب است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، ماه گذشته این شهرستان ۵۰ تن جو و ۸۰ تن سبوس جذب کرد.

وی کمبود نهاده واحدهای مرغداری را یک مشکل کلی برشمرد و خاطرنشان کرد: نهاده تحویلی به ما بین مرغدارانی که در سامانه سماسد میزان جوجه‌ریزی خود را ثبت و دامپزشکی آن را تایید کند ، توزیع می‌شود.

 شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید