Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت بیش از 35 هزار تن انگور در شاهرود

سرمازدگی و تگرگ سبب کاهش میزان انگور در شهرستان شاهرود شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از کاهش میزان انگور تولیدی این شهرستان به علت سرمازدگی و تگرگ خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 35 هزار و 790 تن محصول انگور از باغات شهرستان شاهرود برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت بیش از 35 هزار تن انگور در شاهرود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اصغر حجی اظهار کرد: برداشت انگور از سطح 3579 هکتار از باغات انگور شهرستان شاهرود آغاز شد.

وی گفت: به علت سرمازدگی و تگرگ میزان تولید انگور شهرستان به نصف کاهش‌یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از «خلیلی، یاقوتی و پرلت» به‌عنوان مهم‌ترین ارقام انگور این شهرستان نام برد و افزود: ارقام انگور میان‌رس شامل «عسگری، لعل، شاهانی، صاحبی و کشمشی» و ارقام دیررس شامل «سفید فخری، سرخ فخری (شاهرود) و ریش‌بابا» است.

حجی اضافه کرد: برداشت انگور از سطح باغات این شهرستان از اواسط تیرماه با ارقام زودرس شروع و تا پایان مهرماه با ارقام دیررس ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان پیگیری می‌شود تصریح کرد: احداث باغات نوین برای کاهش بیماری‌ها و آفات باغی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای مناسب برای ماندگاری بالای میوه و بازار رسانی مناسب، اصلاح روش‌های آبیاری و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در دستور کار این مدیریت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید