Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه عمران امور عشایر فارس:

مجتمع آبرسانی عشایری تخت عروس اقلید افتتاح شد

معاون توسعه عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر استان فارس گفت: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی و تامین آب پایدار سالم و بهداشتی کانون توسعه تخت عروس اقلید 400 خانوار عشایری از نعمت آب سالم و پایدار بهره مند می شوند.

 مجتمع آبرسانی عشایری تخت عروس اقلید افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، جاوید حیاتی در آئین بهره برداری از طرح آبرسانی تخت عروس اقلید تصریح کرد: این مجتمع با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال احداث و دارای یک خط انتقال 20 کیلو متری، شبکه داخلی توزیع آب در شهرک به طول ده کیلومتر و مخزن ذخیره آب بتنی به ظرفیت 500 متر مکعب است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تامین آب پایدار و با کیفیت نقش ویژه ای در افزایش بهداشت،  سلامت و جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مختلف دارد، افزود: اعتبار این طرح از محل بند ه تبصره 4 صندوق توسعه ملی قانون بودجه سال 1398 تامین شده است.

به گفته وی؛ با بهر گیری از اعتبار 220 میلیاردی منابع مذکور 20 طرح در قالب مجتمع های آبرسانی برای مناطق عشایری اجرا و به بهره برداری رسیده است.

حیاتی اظهار کرد: شهرستان‌ های شمالی استان فارس شامل اقلید و آباده محل ییلاق بخشی از عشایر ایل قشقایی و خمسه از طوایف عمله، ششبلوکی، کرد شولی و باصری با تعداد 5960  خانوار کوچنده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید