Iranian Agriculture News Agency

تجهیز 340 هکتار از اراضی کشاورزی خانمیرزا به سامانه‌های نوین آبیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خانمیرزا به سیستم آبیاری نوین مجهز می شوند.

تجهیز 340 هکتار از اراضی کشاورزی خانمیرزا به سامانه‌های نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاالله ابراهیمی در نشست هم اندیشی با فرماندار شهرستان خانمیرزا با اشاره به توسعه درون زا در استان افزود: استان نیازمند تغییر نگرش در بخش کشاورزی است.

وی گفت: ایجاد اشتغال، افزایش بهره وری و رونق تولید در بخش کشاورزی نیازمند توسعه درون زا در روستاها است باید کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی تغییر رویکرد دهد و این امر موجب کاهش مهاجرت روستاییان و تولید ثروت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ورود فارغ التحصیلان کشاورزی در عرصه تولید، بیان کرد: تبدیل علم و دانش به ثروت و ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از پتانسیل جوانان تحصیل کرده در بخش کشاورزی فراهم می‌شود.

وی به الگو برداری از نتایج موفق در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری استان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در دهه اخیر با بهره برداری نامناسب از منابع آبی، دشت خانمیرزا در شرایط بحرانی قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: تشکیل تعاونی‌ها و تشکل‌های مردمی در بخش کشاورزی یک امر ضروری است با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه بخش کشاورزی و نیروی انسانی مسیر توسعه شهرستان هموار شود.

ابراهیمی ادامه داد: تجهیز ۳۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خانمیرزا به سیستم‌های نوین آبیاری در سال جاری از برنامه‌های مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان است که عملکرد مطلوبی در سطح شهرستان داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید