Iranian Agriculture News Agency

فعالیت ۸۰هزار نفر در زیر بخش باغبانی استان لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برای توسعه باغات به ویژه کشت درختان خشکبار مانند گردو، فندق، پسته، بادام و شاه بلوط حمایت های تشویقی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

 فعالیت ۸۰هزار نفر در زیر بخش باغبانی استان لرستان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم با اشاره به سطح زیر کشت باغات استان اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات در استان ۴۲هزار هکتار  است که از این میزان ۳۱۰هزار تن محصول برداشت می‌شود.

 وی افزود: شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب در لرستان سبب تنوع درختان شده ، به طوری که ۳۰ گونه درخت در استان وجود دارد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش بینی ما این است که ۸۰ هزار نفر در زیر بخش باغبانی مشغول فعالیت هستند.

حسنی مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سطح زیر کشت باغات گردو در استان نیز اشاره کرد و افزود:  در لرستان ۱۳هکتار باغ گردو وجود دارد و سالانه حدود ۲۱هزار تن محصول برداشت می‌شود.

 وی بیان کرد: به طور معمول دو تن در هر هکتار سطح زیر کشت گردو برداشت می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برای توسعه باغات به ویژه محصولاتی  مانند گردو، فندق، پسته ، بادام و شاه بلوط حمایت ‌های تشویقی از لحاظ آموزشی و ترویجی را در دستور کار داریم.

 تغذیه درختان میوه، برنامه های کنترل مبارزه با عوامل خسارت زا از دیگر مواردی است که رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به آن اشاره کرد.

 وی با اشاره به ضعیف بودن مکانیزاسیون به ویژه هنگام برداشت محصولاتی مانند گردو عنوان کرد: در زمینه تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز باغداران کمک ‌هایی مانند معرفی آنها برای دریافت تسهیلات را در دستور کار داریم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در پایان صحبت‌های خود گفت: در خصوص بهره‌وری مناسب آب یعنی مجهز شدن باغات به سیستم آبیاری قطره‌ای نیز کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید