Iranian Agriculture News Agency

فرمانده سپاه کردستان:

جهاد سازندگی در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی در جنگ برعهده داشت

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به تشریح گوشه‌ای از حماسه‌ها، رشادت‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت.

جهاد سازندگی در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی در جنگ برعهده داشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، سردار سیدصادق حسینی پیش‌از ظهر امروز در جلسه گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور مسئولان در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک این ایام به همه مردم و رزمندگان اظهار کرد: در تاریخ ایران کهن حوادثی اتفاق افتاده که برجسته‌ترین اتفاقی که از کشور حمایت شد، برهه 8 ساله جنگ تحمیلی است.

وی افزود: در آن دوران ملت ایران وارد یک جنگ ناخواسته شد و همه داشته‌های خود را برای دفاع از آب و خاک خود دادند و در این راه هزینه‌ها زیادی شد، شهید دادیم، آوارگی، محاصره و تحریم شدیم اما تسلیم نشدیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: جهاد سازندگی در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی در جنگ برعهده داشت و هم در دوران دفاع مقدس و هم‌اکنون ارتباط تگناتنگی با نیروهای جهاد در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و در بخش دامپزشکی و دامپروری داشته است.

وی با بیان اینکه آمار شهدا و جانبازان نشان از سنگر سازان بی‌سنگر دوران دفاع مقدس بوده که خوب درخشیده است، خاطر نشان کرد:  جهاد مرهون انقلاب اسلامی و یکی از واحدهای انقلابی بوده که سابقه‌ای بسیار خوبی دارد و به دلیل عمق محرومیت بسیار زیاد ناشی از دوران ستمشاهی، با تمام توان در بخش جاده‌سازی، سد سازی، بهداشت و درمان، آب رسانی و برق رسانی حضور پیدا کردند.

سردار حسینی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس وظیفه خاصی را به بچه‌های جهاد واگذار شد چراکه زمانی که عملیاتی برای دسترسی به منطقه مورد نظر طراحی یا پیش‌بینی می‌شد نیاز به امکانات اعم از جاده، ساخت پناهگاه، پل و آماده‌سازی محیط بود که یک سال قبل از عملیات آن توسط جهاد سازندگی کنار نیروهای مهندسی نیروهای مسلح آماده می‌شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید