Iranian Agriculture News Agency

هنرستان کشاورزی در بجنورد ایجاد شد

نخستین هنرستان کشاورزی در بجنورد با جذب ۹۰ دانش‌آموز پسر همزمان در آیین افتتاح ۱۶ هنرستان جدید فنی و حرفه‌ای و کار و دانش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شد.

هنرستان کشاورزی در بجنورد ایجاد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: هنرستان کشاورزی شهید محسن صدقی بجنورد وابسته به این مرکز است.

مهدی باور با بیان اینکه این هنرستان در ساختمان قدیمی این مرکز ایجاد شده است افزود: این هنرستان در سه گروه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در دو رشته مکانیک تراکتور و تعمیر ماشین های سبک کشاورزی دانش آموز جذب کرده است.

وی گفت: این ساختمان دارای چهار کلاس درس است که دروس عمومی توسط نیروهای آموزش و پرورش و دروس تخصصی نیز توسط مرکز تحققیات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آموزش داده می شود.

باور اظهار کرد: برای این هنرستان به صورت مرحله ای اعتبار اختصاص می یابد که در مرحله اول برای تجهیز و نوسازی ۸۵۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص و جذب شده است.

باور افزود: این هنرستان به دنبال افزایش رشته نیز است که رشته های گیاهان دارویی، تولیدات گلخانه ای و دام سبک از آن جمله است.

وی گفت: مرکز تحققیات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان دارای امکانات و زیر ساخت های لازم در خصوص زمین، کارگاه و آزمایشگاه است.

وی بر جذب دانش آموزان روستایی و عشایری در این هنرستان اشاره کرد و افزود: از دستگاه های مرتبط می خواهیم که برای ساخت خوابگاه به این مرکز کمک کنند تا بتوانیم با ایجاد مرکز شبانه روزی دانش آموزان روستایی و عشایری برای تحصیل در این رشته ها را جذب کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید