Iranian Agriculture News Agency

طرح جامع پهنه‌بندی عرصه‌های تولیدی گامی به‌سوی کشاورزی دانش‌بنیان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار در جلسه کارشناسان پهنه این شهرستان با بیان اینکه تکامل کشاورزی از کشاورزی سنتی به مدرن، موجب کاهش فشار بر جمعیت کشاورزی، افزایش بهره‌وری و میزان تولید در سطح خواهد بود، گفت: طرح پهنه‌بندی عرصه‌های کشاورزی با هدف ارائه‌ خدمات حداکثری کارشناسان پهنه های تولیدی به بهره‌برداران و افزایش ضریب پوشش فعالیت‌های آموزشی و ترویجی به کشاورزان است.

طرح جامع پهنه‌بندی عرصه‌های تولیدی گامی به‌سوی کشاورزی دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مهران با اشاره به تقسیم‌بندی موتور پمپ های شهرستان به 14 پهنه تولیدی ادامه داد: هدف دیگر از اجرای طرح پهنه‌بندی کشاورزی، طرح ترسیم محدوده اراضی کشاورزی وشناسایی اراضی بایر و رها شده و میزان استحصال آب هر موتور پمپ به منظور افزایش بهره وری آب  کشاورزی و عملکرد محصول پسته خواهد بود .

وی با تاکید بر اهمیت توزیع عادلانه کود بر اساس سامانه جامع پهنه بندی اظهار کرد: صدور پروانه فعالیت و شناسایی کشاورزان کمک خواهد کرد تا کود مورد نیاز کشاورزان بدست مصرف کننده گان واقعی برسد.

مهران یادآوری کرد: در طرح پهنه بندی بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان به منظور رسیدن به آمارهای به‌روز در مقیاس های کوچکتر و بروزرسانی اطلاعات پهنه های تولیدی موجب پاسخگویی بهتر به مسائل و مشکلات بهره‌برداری خواهد شد .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید