Iranian Agriculture News Agency

در پنج ماهه نخست امسال محقق شد؛

بهبود ۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلاری تراز تجاری بخش کشاورزی و غذا

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی گفت: تراز تجاری بخش کشاورزی و غذا در پنج ماه نخست امسال، با کاهش یک میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلاری، از منفی سه میلیارد و ۷۳۳ میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل به منفی یک میلیارد و ۹۶۱ میلیون دلار بهبود پیدا کرده است.

بهبود ۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلاری تراز تجاری بخش کشاورزی و غذا

به گزارش ایانا، علیمراد سرافرازی، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی در گفتگوی تلفنی با برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در بخش ویژه «باسخنگویان»، با اشاره به این که در پنج ماهه نخست امسال، صادرات محصولات دانش کشاورزی و غذا با وزن تقریبی سه میلیون و ۵۶ هزار تن و با ارزش دو میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار انجام شده است، گفت: این محصولات به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه و همچنین آلمان صادر کرده است.

وی گفت: خوشبختانه در پنج ماه نخست امسال، تراز تجاری بخش کشاورزی و غذا با کاهش یک میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلاری، از منفی سه میلیارد و ۷۳۳ میلیون دلار در ۵ ماهه نخست سال ۹۸ به منفی یک میلیارد و ۹۶۱ میلیون دلار بهبود پیدا کرده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی از امضای تفاهم نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در زمینه توانمند سازی زنان روستایی و عشایری خبر داد و بیان کرد: این کار بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی و آموزش و ترویج صورت گرفته است.

وی به قیمت تخم مرغ که بحث این روزهای بازار است، اشاره و عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت تخم مرغ در مرغداری ها هر کیلوگرم ۱۲ هزار تومان تصویب شده است و برای مصرف کننده ۱۴ هزار تومان و ۵۰۰ خواهد بود و با دستور وزیر جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران میهن موظف شد نسبت به عرضه تخم مرغ بر اساس قیمت مصوب در سازمان های میادین اقدام کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید