Iranian Agriculture News Agency

راه‌اندازی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی با هدف جلوگیری از تحمیل هزینه و هدر رفت زمان کشاورزان

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای رسیدن به بهره برداری مطلوب در بخش کشاورزی مراکز تحقیقات کشاورزی و دانشگاهها نتایج تحقیقات و یافته های جدید را در اختیار مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی قرار دهند .

راه‌اندازی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی با هدف جلوگیری از تحمیل هزینه و هدر رفت زمان کشاورزان

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شهرام شفیعی در نشستی با مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر با اشاره به توانمند کردن مراکز خدمات بخش خصوص تاکید کرد: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی صرفاً به دنبال کارسپاری از طرف دستگاههای دولتی نباشند، سیاست سازمان افزایش بهره وری با استفاده از کشاورزی قراردادی و سهم بری دانش از تولید است .

وی افزود: استقرار مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی سازمان نظام مهندسی در مراکز دهستان ها بخاطر دسترسی آسان بهره برداران و تولید کنندگان به این مراکز و استفاده از خدمات فنی و مهندسی است.

وی در خصوص هویت بخشی به مراکز خدمات گفت: در این راستا هم باید کارشناسان مراکز خودشان را توانمند کنند و هم مدیران  جهاد کشاورزی در پشتیبانی این مراکز ما را همراهی کند.

 شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای رسیدن به بهره برداری مطلوب در بخش کشاورزی مراکز تحقیقات کشاورزی و دانشگاهها نتایج تحقیقات و یافته‌های جدید را در اختیار مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی قرار دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز اظهار کرد: مراکز خدمات غیردولتی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری تصدی‌گری‌های وزارت جهادکشاورزی به بخش خصوصی به منظور تخصصی کردن فرآیند تولید محصولات کشاورزی راه‌اندازی شده است.

محمد اسدی گفت: راه‌اندازی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در دهستان‌های شهرستان اهر با هدف جلوگیری از تحمیل هزینه و هدر رفت زمان کشاورزان صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین یافته‌های نوین علمی از طریق این مراکز توسط فارغ‌التحصیلان متخصص بخش غیردولتی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی انتقال خواهد یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید