Iranian Agriculture News Agency

60 هزار هکتار طرح بیابان‌زدایی درشهرستان دامغان اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه 60 هزار هکتار طرح بیابان‌زدایی در دامغان اجراشده است، اظهار کرد: اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

60 هزار هکتار طرح بیابان‌زدایی درشهرستان دامغان اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی در حاشیه بازدید از پروژه نهال‌کاری منطقه امیرآباد و ایستگاه تثبیت شن حسن‌آباد جنوب دامغان با اشاره به تهیه و تدوین طرح بیابان‌زدایی در سطح بیابان‌های این شهرستان ابراز کرد: 60 هزار هکتار طرح بیابان‌زدایی در 2 برنامه پنجم و ششم توسعه کشور در سطح بیابان‌های دامغان اجراشده است.

وی افزود: در 2 برنامه پنجم و ششم، پروژه نهال‌کاری در سطح 18 هزار هکتار، سه هزار هکتار بذرپاشی، 16 هزار و 400 هکتار آبیاری سنواتی، 2 هزار و 500 هکتار کنترل هرز آب و 100 هکتار احداث بادشکن زنده و غیر زنده در اطراف مزارع در بیابان‌های دامغان به انجام رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه برای اجرای عملیات بیابان‌زدایی 30 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است، ابراز داشت: اجرای 500 هزار هکتار نهال‌کاری، 150 هکتار آبیاری و مراقبت، 12 کیلومتر بادشکن زنده، 600 هکتار مدیریت هرز آب و 700 هکتار مدیریت جنگل‌های دست کاشت بیابانی ازجمله عملیات بیابان‌زدایی دامغان را شامل می‌شود.

مرادی حقیقی بابیان اینکه برای اجرای عملیات بیابان‌زدایی و مهار کانون‌های بحرانی فرسایش بادی از محل اعتبارات استانی 700 میلیون ریال اعتبار برای دامغان مصوب شد، تصریح کرد: از این میزان 350 میلیون ریال یعنی 50 درصد از این اعتبار تخصیص و صرف اجرای پنج هکتار نهال‌کاری، 50 هکتار بذرپاشی و 10 هزار هکتار حفاظت و قرق شده است.

وی افزود: هدف از اجرای عملیات بیابان‌زدایی در دامغان جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به سمت شهرها و افزایش امید در روستاها و همچنین تثبیت خاک و افزایش پوشش گیاهی است که این مهم در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید