Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون وزیر؛

اولین هنرستان دخترانه فنی حرفه ای کشاورزی در استان فارس گشایش یافت

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس از افتتاح هنرستان فدک اولین هنرستان دخترانه صنایع غذایی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در کشور و اولین هنرستان دخترانه در جنوب کشور خبر داد.

اولین هنرستان دخترانه فنی حرفه ای کشاورزی در استان فارس گشایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ابراهیم زارع روز سه‌شنبه یکم مهرماه در آیین افتتاح همزمان 16 هنرستان جدید فنی و حرفه ای و کار دانش کشاورزی که با حضور کامبیز بازرگان معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: تعداد هنرستان های کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی  نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است و در این راستا وزارت جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات و آموزش کشاورزی کار بسیار بزرگی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی معضل کم سوادی و سن بالا وجود دارد، ابراز کرد: براساس آخرین سرشماری، حدود 69 درصد کشاورزان کم سواد و بی سواد هستند و سن 53 درصد از کشاورزان  بالای 50 سال است.

زارع با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در کشور، افزود: تربیت کشاورزان آینده در همه زنجیره از ابتدای تولید تا صنایع فرآوری به عنوان تکمیل کننده بخش تولید، لازم است.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس هنرستان علی آباد کمین بعد از 18 سال در سال  97 مجدد راه اندازی شد، گفت: سال آینده هنرستان پسرانه را هم در شهرستان مرودشت افتتاح خواهیم کرد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس ابراز کرد:93 دانش آموز در علی آباد کمین و 25 دانش آموز در هنرستان دخترانه فدک ثبت نام کردند و حدود 172 نفر هم برون سپاری داریم که در مجموع 290 نفر دانش آموز تحت پوشش این مرکز  و در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند که افتخاری برای بنده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید