Iranian Agriculture News Agency

همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس انجام شد؛

تجدید میثاق مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با آرمان های شهدا

در دومین روز از هفته دفاع مقدس، مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با شهدای جهادگر تجدید بیعت کردند.

تجدید میثاق مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با آرمان های شهدا

به گزارش ایانا، در این مراسم که به همت اداره کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در قطعه 29 بهشت زهرا و در جوار مزار سردار جهادگر شهید سید مرتضی آوینی برگزار شده بود، شاهرخ شجری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای وزارت جهادکشاورزی، به اقدامات جهاد در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد:  تشکیلات پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی از قرارگاه مرکزی و پنج قرارگاه عملیاتی (قرارگاه کربلا، قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه، قرارگاه نوح نبی، قرارگاه رمضان) و نیز تعداد  6 تیپ مهندسی و 44 گردان مهندسی رزمی تشکیل شده بود و با اعزام بیش از 540 هزار رزمنده، 3396 شهید و 23913 جانباز و بیش از 1200 آزاده، نقشی مهم و شاخص را در دوران دفاع مقدس ایفا کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، حضور جهادگران را سبب برهم زدن معادلات دشمن در جنگ تحمیلی و حضور آنها را عناصری تاثیر گذار در همه ادوار تاریخ انقلاب دانست.

شجری در پایان با یادآوری فعالیت های متنوع و ابتکارات جهادگران در دوران دفاع مقدس، آن روحیه و فرهنگ را عاملی در پیشتازی آنان در عرصه سازندگی و خود اتکایی در تولید محصولات غذایی دانست.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین شاهمرادیان معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی طی سخنانی، حرکت جهادگران را حرکتی الهی دانست که از پیشینه ای قرآنی و الهی نشأت گرفته است و از این رو این نقش را اثرگذار و ماندگار عنوان کرد.

وی ضمن تاکید بر زنده نگه داشتنن فرهنگ ایثار، مجاهدت و شهادت در جامعه گفت: در چنین جامعه ای می توان انتظار داشت که انسان ها به رشد حقیقی دست یابند و در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس جهادگران نشان دادند که می توان در برابر حملات دشمن به سازندگی روحی و معنوی علاوه بر خدمت رسانی در ابعاد گسترده جنگ دست یافت.

در بخش پایانی این مراسم، مداح اهل بیت حاج مرتضی طاهری به ذکر حماسه شهدای کربلا پرداخت و مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با نثارگل بر مزار شهدا به ویژه سردار جهادگر شهید سید مرتضی آوینی (مسئول گروه روایت فتح جهاد)، یاد و خاطره شهدای وزارت جهاد کشاورزی را گرامی داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید