Iranian Agriculture News Agency

53میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در شیروان جذب شد

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۵۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی نیمه نخست امسال در شهرستان شیروان جذب شد که خرید ماشین‌آلات جدید کشاورزی موجب افزایش راندمان تولید در محصولات کشاورزی می‌شود.

53میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در شیروان جذب شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدمجید بهشتی گفت: با این میزان تسهیلات ۳۱ دستگاه انواع تراکتور به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و ۷۴ دستگاه انواع ادوات به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی سهمیه جذب تسهیلات مکانیزاسیون این شهرستان در سال جاری را ۶۹ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مابقی تسهیلات در نظر گرفته شده در نیمه دوم امسال جذب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استقبال کشاورز از خرید ماشین آلات و انواع ادوات کشاورزی خوب و رضایت بخش است، افزود: یکی از شرایط متقاضیان دریافت تراکتور، داشتن حداقل ۲۰ هکتار زمین آبی یا ۳۰ هکتار زمین دیم و برای ادوات مختلف در بخش باغی دارا بودن سه هکتار باغ است.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورز باید ۲۰ درصد قیمت ماشین آلات را به عنوان آورده تامین کند تا بتواند از تسهیلات سه، پنج و یا هفت ساله با بهره ۱۵ درصدی برخوردار شود.

بهشتی افزود: اکنون ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان  ۱.۹ و در شهرستان شیروان به ۱.۸۵ اسب بخار در هکتار رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید