Iranian Agriculture News Agency

۶ هزار تن گندم از مزارع شهرستان بن برداشت شد

مدیر جهادکشاورزی بن چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سه هزار و ۵۰۰ تن گندم آبی و ۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم دیم از مزارع این شهرستان برداشت شد.

۶ هزار تن گندم از مزارع شهرستان بن برداشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،باقر باقری به آغاز کشت پاییزه در این شهرستان اشاره کرد و اظهار کرد: کشت پاییزه کلزا در سطح ۱۰ هکتار از اراضی شهرستان آغاز شده است.

وی زمان برداشت کلزا را اواخر خرداد و اوایل تیر عنوان کرد و افزود: با توجه به فرارسیدن زمان برداشت سیب‌زمینی از مزارع ، کشاورزان به طور معمول پس از برداشت سیب‌زمینی کشت پاییزه گندم و جو را انجام می‌دهند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بن با اشاره به استفاده دو رقم سرداری و آذر ۲ برای گندم، بیان کرد: سه هزار و ۵۰۰ هکتار گندم به صورت دیم و یک هزار و ۱۰۰ هکتار گندم به صورت آبی در این شهرستان کاشته می‌شود.

باقری با بیان اینکه سطح زیر کشت جو دیم در شهرستان بن ۸۰۰ و جو آبی ۵۰۰ هکتار است، تصریح کرد: جو دیم ۲ تیپ دارد که یکی در بهار و دیگری در پاییز کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخود و عدس در سطوح کوچک به صورت دیم و آبی در این شهرستان کاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: لوبیا یکی از حبوبات مورد استفاده کشاورزان برای کاشت به صورت آبی است و هم اکنون سطح زیر کشت ارقام مختلف لوبیا در این شهرستان بیش از ۱۱۰ هکتار است.

شهرستان بن در ۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید