Iranian Agriculture News Agency

برداشت پسته در شهرستان ارزوئیه

برداشت پسته در شهرستان ارزوئیه از سطح 944 هکتار باغات بارور از ابتدا شهریورماه آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

برداشت پسته در شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: این شهرستان دارای944 هکتار باغات بارور و  408  هکتار باغات غیر بارده است و به طور متوسط از هر هکتار باغات بارور 4 تن پسته تر برداشت می­شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از 3700تن محصول پسته برداشت شود و روانه بازار گردد، افزود: کشاورزان محصول برداشتی را به ترمینالهای ضبط پسته در شهرستانهای رفسنجان وکرمان  ارسال می کنند.

امیری خاطرنشان کرد: ارقام غالب پسته شهرستان شامل اکبری، احمدآقایی وکله قوچی، اوحدی،کریم آبادی ،فندقی و... است ومناطق عمده کشت پسته  در بخش صوغان وروستاهای علی آباد،جنت­آبادی در بخش مرکزی قرار دارد.

امیری اذعان کرد: برداشت پسته هر روز زمینه اشتغالزایی برای بیش از 500 نفر را در شهرستان فراهم کرده است.

امیری با اشاره به اینکه پسته داران شهرستان، عملیات برداشت محصول خود را با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام می­دهند با مشکلاتی نیز روبه رو هستند، افزود: کاهش عملکرد نسبت به سال قبل به دلیل نوسانات دمایی در ابتدای سال و بارندگی‌­ها که باعث عدم تلقیح وگلدهی شد، است.

وی اظهار کرد: کاهش قیمت محصول به دلیل عدم صادرات، عدم وجودترمینال ضبط وفرآوری پسته در شهرستان و کمبود کارگر با توجه به شرایط کرونا از جمله مشکلات پسته کاران این شهرستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید