Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۷۴ هزار تُن محصول جالیزی در کردستان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: افق تولید محصولات جالیزی در این استان برای سال زراعی جاری ۷۴ هزار تُن در سه هزار و ۳۲۲ هکتار اراضی زیر کشت، است.

 برداشت ۷۴ هزار تُن محصول جالیزی در کردستان

به گزارش ایانا در استان کردستان، حیدر مرادی، اظهار کرد: خیار، هندوانه، گرمک، خربزه، کدو عمده ترین محصولات جالیزی کشت شده در اراضی کشاورزی این استان است که بهره برداران شهرستان های دهگلان، قروه و کامیاران فعال در این حوزه هستند.

وی ادامه داد: خیار با پیش بینی برداشت ۴۲ هزار تُنی بیشترین میزان تولید محصولات جالیزی را دارد که امسال در یک هزار و  ۲۰۰ هکتار از مزارع دهگلان و قروه کشت شده و میانگین برداشت در هر هکتار آن حدود ۳۵ تُن است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: هندوانه با ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت و میانگین تولید ۴۴ تُن در هر هکتار دومین محصول تولید شده جالیزی در این استان بوده و پیش‌بینی تولید آن ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن است.

مرادی یادآور شد: گرمک نیز به عنوان سومین محصول جالیزی اراضی استان شناخته می‌شود که در سال زراعی جاری یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم برای کشت این محصول اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: پیش بینی برداشت این محصول با میانگین تولید هفت تن در هر هکتار حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ تُن برآورد می‌شود.

مرادی گفت: همه ساله برداشت این محصولات از اوایل مرداد آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد، اکنون برداشت گرمک به پایان رسیده و برداشت خیار، هنداونه و کدو نیز تازه آغاز شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید