Iranian Agriculture News Agency

افزایش 130 درصدی خرید گندم در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر ۱۴هزار و ۲۰۰ تن محصول گندم از گندمکاران مناطق روستایی به صورت تضمینی خریداری شد، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰ درصد افزایش خرید گزارش شده است.

افزایش 130 درصدی خرید گندم در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،افشین حیدری میزان گندم خرید تضمینی سال گذشته گندمکاران مناطق روستایی استان را تنها ۶هزار و ۱۳۴ تن اعلام کرد و افزود: به دلیل پایین بودن قیمت تعیین شده، استقبالی خوبی از این حمایت دولتی نشد.

وی متناسب شدن و افزایش حدود ۲ برابری قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم از ۱۳ هزار ریال به ۲۵ هزار ریال نسبت به سال زراعی گذشته را باعث ترغیب گندمکاران برای فروش محصول مازاد بر نیاز خود در سال زراعی جاری عنوان کرد.

حیدری، از ذخیره‌سازی محصول گندم خریداری شده از کشاورزان در هشت انبار مناسب و استاندارد در شهرستانهای فارسان، اردل، خانمیرزا، شهرکرد و کیار خبر داد و تصریح کرد: در طول سال با ابلاغ و دستورالعمل اداره کل غله استان این میزان محصول گندم انبارشده تحویل کارخانه‌های آرد استان خواهد شد.  

حیدری، از بهبود کیفیت گندم تولیدی امسال خبر داد و گفت: ارائه آموزش و حمایت مستقیم دولت از بهره‌برداران و استفاده از بذر اصلاح شده باعث افزایش مرغوبیت گندم امسال استان بوده است.  

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تجهیز مراکز خرید محصول گندم استان به وسایل روز از جمله ترازوی دیجیتال و رطوبت‌سنج تصریح کرد: خرید محصولات تضمینی با کمترین خطا خریداری می‌شود.

وی، از واریز وجه گندم خریداری شده توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی در کمتر از یک ماه خبر داد و گفت:طلب حساب گندمکاران به صورت آنلاین و بدون وقفه در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید