Iranian Agriculture News Agency

آغاز خرید توافقی زرشک های انبار شده درخراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از فراهم شدن ساز و کارها برای خرید توافقی زرشک سال قبل خبر داد.

آغاز خرید توافقی زرشک های انبار شده درخراسان جنوبی

به گزارش  ایان در خراسان جنوبی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از فراهم شدن ساز و کارها برای خرید توافقی زرشک سال قبل خبر داد و گفت: مشکلات زرشک کاران سبب شد معاون سازمان تعاون روستایی کشور هفته گذشته به استان سفر کنند و از نزدیک سردخانه ها و بارگاه های موجود در استان را نظاره گر باشد.

غلامرضا قوسی با بیان اینکه مدیر و معاونان سازمان تعاون روستایی استان برای رایزنی در خصوص موافقت با خرید توافقی زرشک سال قبل به تهران سفر کرده اند، افزود: مقرر شد منابع و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار استان قرار گیرد تا تشکل‌ها بتوانند کار خرید توافقی زرشک را از کشاورزان انجام دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: ابتدا زرشک کاران به مراکز تعاون روستایی در شهرستان محل زندگی خود مراجعه و سپس میزان زرشک موجود خود و رقم فروش را اعلام کنند تا در گام بعدی کارشناسان تعاون‌روستایی برای نمونه گیری و ارزیابی کیفیت زرشک اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه قرار است زرشک به صورت توافقی خریداری شود و در مشهد و تهران به فروش برسد، تاکید کرد: به احتمال زیاد تا یک هفته دیگر جزئیات طرح خرید توافقی زرشک برنامه ریزی شود و دستورالعمل ها به نتیجه برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به توافق بین کشاورز و تشکل برای خرید زرشک اشاره کرد و اظهار کرد: توافقی بین طرفین باید انجام گردد، قیمت تمام شده و سپس هزینه نگهداری برآورد می‌شود و بین ۱۵ تا ۲۵ درصد هم سود برای کشاورز در نظر گرفته خواهد شد.

قوسی با اشاره به اینکه زرشک خوب و درجه یک به قیمت ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان خریداری می‌شود، عنوان کرد: همه تلاش بر این خواهد بود که پول کشاورز طی دو تا سه هفته به حسابشان واریز و با پول فروش محصول زرشک در بازارهای مشهد و تهران، دوباره کار خرید از کشاورزان ادامه یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به توافق با فروشگاه شهروند اشاره کرد و افزود: طبق صحبت های اولیه ای که توسط تعاون روستایی استان با این مرکز فروش انجام شده قرار است محصول امسال به صورت بسته بندی برایشان ارسال تا برای فروش اقدام کنند و علاوه بر این با اختصاص غرفه هایی در تهران، خود نیز برای فروش زرشک گام برمی‌داریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید