Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین؛

کشاورزان نسبت به کشت محصول کلزا اقدام کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : کشاورزان نسبت به کشت محصول کلزا در مزارع کشاورزی اقدام کنند.

کشاورزان نسبت به کشت محصول کلزا اقدام کنند

به گزارش ایانا در استان  قزوین، فاطمه خمسه در جلسه کشت پاییزه کلزا که با حضور معاونین و مدیران شهرستان ها برگزار شد با اعلام این خبر افزود : امسال سطح زیر کشت کلزا ابلاغی استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی ۹ هزار هکتار  است که برای جهش تولید در این محصول با هماهنگی انجام شده  ۱۲هزار هکتار برش شهرستانی به شهرستان های استان ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد : با توجه به برنامه ریزی انجام شده  برای کشت محصول کلزا  تاکنون ۴۵ تن بذر کلزا در استان تهیه و بین شهرستان ها توزیع شده است.

خمسه ادامه داد : همچنین تاکنون بیش از ۹۰۰ تن کود فسفاته و ۱۲۰۰ تن کود پتاس برای کشت پاییزه غلات در استان تامین شده است که با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها بایستی توسط عاملین  تهیه و توزیع شود.

وی یاد آور شد : در طرح کشت کلزا هماهنگی لازم برای تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه این محصول استراتژیک انجام شده است و کشاورزان برای دریافت آب و کشت آن اقدام کنند.

به گفته ی این مقام مسئول ؛ از ابتدای فصل کشت تاکنون بیش از ۵ هزار هکتار سطح  قراداد با کشاورزان برای کشت کلزا انجام که از این میزان  ۱۲۰۰ هکتار کشت شده  است.

وی یاد آور شد : کشت کلزا از ۱۵ شهریور ماه آغاز و تا ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت .

خمسه تاکید کرد : مدیران و کارشناسان کشاورزی با شیوه های مختلف بویژه ارتباط مستقیم با بهره بر اران بایستی کشاورزان را به کشت محصولات استراتژیک بویژه کلزا ترغیب کنند .

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید