Iranian Agriculture News Agency

174 هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری زیر پوشش بیمه قرار دارد

سرپرست معاونت خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سال گذشته محصولات زراعی بیش از ۱۷۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی طی سه بیمه‌نامه، محصولات باغی ۳۲ هزار و ۵۰۵ هکتار طی دو بیمه‌نامه و بخش طیور بیش از ۱۳ میلیون قطعه در برابر حوادث بیمه شدند.

174 هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری زیر پوشش بیمه قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ، سرپرست معاونت خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: در سال گذشته محصولات زراعی بیش از ۱۷۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی طی سه بیمه‌نامه، محصولات باغی ۳۲ هزار و ۵۰۵ هکتار طی دو بیمه‌نامه و بخش طیور بیش از ۱۳ میلیون قطعه در برابر حوادث بیمه شدند

احمد کریم‌زاده افزود : با توجه به شروع سال زراعی جدید کشاورزان و باغداران می‌توانند با مراجعه شعب بانک کشاورزی و دفاتر بیمه کشاورزی نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند که همزمان با شروع سال زراعی بیمه‌نویسی آغاز می‌شود.

 سرپرست معاونت خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی گفت: در سال‌های گذشته وضعیت بیمه‌شدگان خوب بوده‌است و امیداوریم که تمام کشاورزان و دامداران نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند زیراکه تنها اهرم حمایتی از کشاورزان در مقابل خسارات بیمه کشاورزی است باتوجه به اینکه سازمان‌ها و ادارات منابعی برای جبران خسارات ندارند بیمه کشاورزی تنها راه حمایت است.

وی افزود: رتبه اول بیمه کشاورزی در استان به باغات اختصاص دارد و پس از آن زراعت و شیلات از خدمات بیمه استفاده کرده‌اند. بیمه در بخش زراعت و باغات خوداظهاری است.

کریم‌زاده اظهار کرد: در سال گذشته محصولات زراعی بیش از ۱۷۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی طی سه بیمه‌نامه، محصولات باغی ۳۲ هزار و ۵۰۵ هکتار طی۲ بیمه‌نامه و بخش طیور بیش از ۱۳ میلیون قطعه در برابر حوادث بیمه شدند.

 سرپرست معاونت خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی عنوان کرد: باتوجه به اینکه بیمه محصولات در دام و شیلات اجباری شده است انتظار می‌رود استقبال بیشتری از بیمه در این موارد شود؛ در بیمه دامداری دام، پس از معاینه و بازدید و تائید سلامت نسبت به پلاک‌کوبی و صدور بیمه‌نامه اقدام می‌شود، در سال گذشته نیز ۱۷۰هزار و ۵۰۰ راس دام بیمه شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بازدید از درصد خسارت و کارهای کارشناسی و با حداکثر تعهد ما و ارائه گزارش، پرداخت خسارت انجام می‌شود در بیمه دام حداکثر تعهد ما ۱۶ میلیون تومان است که با پرداخت ماهیانه ۵۰ هزار تومان در صورت واردشدن خسارت آن را جبران می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید