Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر

تجهیز ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی«دره‌شهر» به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر گفت: طی ۵ سال گذشته تا کنون ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دره‌شهر به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

تجهیز ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی«دره‌شهر» به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، طیار فیلی بیان کرد: همچنین با تامین اعتبار مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون تومان از محل اعتبارات ملی ۱۰۰ هکتار از اراضی روستاهای بخش مرکزی به صورت کاملا رایگان به شبکه‌های آبیاری تحت فشار شهرستان اضافه و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر، ادامه داد: از سال ۹۴ تاکنون با به کارگیری تمامی امکانات برای اجرای روش‌های نوین آبیاری تحت فشار با هدف افزایش راندمان مصرف آبیاری و جلوگیری از هدر رفت مصرف آب دربخش کشاورزی شروع کرده است.

فیلی بیان کرد: منابع اعتباری لازم از سال  مذکور تا کنون تامین شده است و هر تعداد متقاضی برای اجرای روش‌های نوین آبیاری به شرط داشتن حق آب و مجوز برداشت به صورت کاملارایگان به شبکه‌های آبیاری تحت فشار تجهیز می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در انتظار تجهیز به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار هستند که با تخصیص اعتبار این میزان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فیلی یادآور شد: شهرستان دره‌شهر  یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی در استان ایلام به شمار می‌رود همچنین سالانه بیش از ١٩٠ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در مناطق مختلف این شهرستان  تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید