Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۱۳۱ هزار تن گندم در خراسان شمالی خریداری شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: کشاورزان این استان از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون ۱۳۱ هزار و ۱۷۱ تن گندم مازاد بر نیاز خود را به سیلوها و مراکز خرید تحویل داده‌اند.

بیش از ۱۳۱ هزار تن گندم در خراسان شمالی خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدجلال موسوی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۶۱ هزار و ۳۴۷ تن تحویل شده بود، ۱۸.۶ درصد کاهش نشان می دهد.

وی افزود: گندم کاران استان تاکنون ۹۵ درصد بهای گندم تحویلی خود را معادل سه هزار و ۱۱۹ میلیارد و ۸۳ میلیون ریال، دریافت کرده اند.

وی میزان مطالبات کشاورزان را نیز ۶۸ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کشاورزانی که تا ۲۱ مرداد محصول خود را تحویل داده اند، بهای گندم خود را دریافت کرده اند.

موسوی اظهار کرد: از این میزان گندم تحویلی ۳۰ هزار تن توسط سیلوی دولتی شهید سردار سلیمانی بجنورد خریداری شده و مابقی نیز به مراکز فعال در شهرستان های آشخانه، اسفراین، شیروان، جاجرم و نیز مراکز مباشر تعاون روستایی در سطح استان تحویل شده است.

وی با بیان اینکه خرید گندم تا پایان شهریورماه ادامه دارد، افزود: هم اکنون سلیوی دولتی بجنورد برای تحویل گندم کشاورزان فعال است و از تمامی گندمکاران درخواست می شود اگر قصد تحویل محصول خود را دارند، سریعتر اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید