Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

زنجیره ارزش در بخش کشاورزی با توسعه سرمایه‌گذاری تکمیل می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان بااشاره به تنوع اقلیمی وتوانمدیهای بخش کشاورزی استان گفت: بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان توانمندیهای خاصی دارد وبرای توسعه این بخش نیاز به سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی وغذایی، تولید نهال،بذر ونشا، تولید گیاهان دارویی و گلخانه هاوهمچنین تکمیل زنجیره ارزش تولیداست تا سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اقتصادی و درآمدزا کردد.

زنجیره ارزش در بخش کشاورزی با  توسعه سرمایه‌گذاری تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، محمدعلی نیکبخت در نشست مشترک امروز شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان با مسئولان بنیاد همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان (هاسب) که درمحل این سازمان در زاهدان برگزار شد، تاکیدکرد: اگر کشور بخواهد از واردات میوه‌های گرمسیری خصوصا موز بی نیاز شود باید آنرا در سیستان و بلوچستان جستجو کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان دسترسی به آب‌های آزاد، ظرفیت شیلات و آبزی پروری استان را خوب توصیف کرد و افزود: در حال حاضر ٢۵ هزار نفر در صید و صیادی مشغول فعالیت می‌باشند.

رئیس بنیاد همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان هم در این نشست گفت: هدف ما در گروه هاسب رسیدن به سطح قابل قبولی ازتوسعه متوازن در کشور است که توسعه سیستان و بلوچستان و رسیدن به شاخص های این استان به متوسط کشوری پیش نیاز اصلی آن محسوب می شود.

واعظ مهدوی افزود: بنیاد "هاسب" به دنبال حمایت و هدایت بیشتر مؤسسات عمومی غیردولتی، مؤسسات خیریه و دولت در زمینه های سرمایه‌گذاری برای ارتقای توسعه استان است و برای تحقق این امر تلاش می‌کنیم از تمامی ظرفیت های علمی بومی و منطقه ای موجود بهره‌گیری کنیم.

به گزارش ایانا، در این نشست که به مدت 5ساعت به طول انجامید، در زمینه های مختلف بخش کشاورزی شامل باغی، زراعی، دامی، شیلاتی، آب و خاک و تسهیل سرمایه‌گذاری در این بخش ها با حضور مدیران مربوطه بحث وتبادل نظر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید