Iranian Agriculture News Agency

با حضور قائم مقام وزیر؛

رونمایی از اطلس هواشناسی کشاورزی استان فارس

در آیین همایش تبیین رویکردهای بخش کشاورزی استان فارس با محوریت جهش تولید، از "اطلس هوا و اقلیم شناسی کشاورزی استان فارس" رونمایی شد.

رونمایی از اطلس هواشناسی کشاورزی استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، این کتاب به عنوان یک مجموعه مرجع در حوزه‌ هوا و اقلیم شناسی کشاورزی به منظور دسترسی بهتر کارشناسان، تصمیم سازان و فعالان بخش کشاورزی توسط دفتر فناوری های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تهیه شده است.

اطلس مذکور شامل نقشه‌های هم مقدار آب و هوایی (هم دما، هم رطوبت، هم بارش و ...)  است، رسم نقشه‌های هم مقدار آب و هوایی این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتواند به سهولت و آسانی یک دید کلی از شرایط آب و هوایی منطقه داشته باشد، اطلاعات اولیه مورد نیاز خود را استخراج و شرایط آب و هوایی مناطق مختلف را با یکدیگر مقایسه کند.

نقشه‌های تهیه شده، در سه دسته بلند مدت (طولانی مدت 20 ساله)، میان مدت (ماهانه، فصلی و سالانه)، کوتاه مدت (نقشه‌های موردی در سال 98) رسم شده است.

آمار اقلیمی بکار برده شده در این اطلس از ایستگاه‌های سینوپتیک، اقلیم‌شناسی و باران‌سنجی سازمان هواشناسی استان فارس، ایستگاه‌های خودکار هواشناسی اسکادا و کُما (متعلق به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس) تهیه شد.

این رونمایی با حضور عباس کشاورز قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی؛ شاهرخ شجری معاون توسعه مدیریت و منابع و امیررضا توکلی مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی و ظفر افشون معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری فارس صورت گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید