Iranian Agriculture News Agency

صید میگو در آب‌های استان بوشهر پایان یافت

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با پایان مهلت صید میگو از ۲۸ شهریور ماه در آبهای این استان، شناورها تا ساعت ۲۴ شب گذشته به اسکله‌های ۲۵ گانه استان بازگشتند.

صید میگو در آب‌های استان بوشهر پایان یافت

رضا جعفر ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر گفت: براساس گزارش گشت تحقیقات پژوهشکده میگو و مصوبه کمیته صید استان بوشهر، صید میگو از ۱۳ مرداد ماه در آب‌های سرزمینی این استان آغاز شد و تا پایان روز ۲۷ شهریور ادامه داشت.

وی با اشاره به ۴۶ روز تلاش صیادی برای برداشت میگو در استان بوشهر بیان کرد: صیادان این استان تا ۲۴ شهریور چهل و سومین روز از صید موفق به صید یک هزار و ۸۹۳ تن میگو از آبهای استان شدند که این میزان صید نسبت به یک هزار و ۱۸۴ تن صید سال گذشته در همین مدت ۵۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جعفر ابراهیمی اضافه کرد: با جمع بندی آمارها انتظار می‌رود صید میگو در استان بوشهر امسال به بیش از ۲ هزار تن برسد.

وی یادآور شد: صید امسال میگو در آب‌های سرزمینی استان بوشهر نسبت به میانگین پنج سال گذشته که یک هزار و ۵۲۰ تن بوده، ۲۴ درصد و نسبت به میانگین ۱۰ ساله که یک هزار و ۴۲۸ تن بوده نیز ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر در خصوص افزایش میزان صید میگو گفت: همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مسئول با اداره کل شیلات استان در خصوص پیشگیری از فعالیت شناورهای متخلف باعث شد امسال فشار بر ذخایر دریایی کمتر شود و همین امر منجر به تقویت ذخایر شده است.

جعفر ابراهیمی اضافه کرد: کل شناورهایی که امسال مجوز صید میگو گرفتند ۷۸۲ فروند بوده که شامل ۳۸۸ فروند لنج و ۳۹۴ فروند قایق است. 

وی افزود: میانگین قیمت میگو در سال جاری ۸۵ هزار تومان و در روزهای آخر صید حتی به ۱۲۰ هزار تومان هم رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید