Iranian Agriculture News Agency

۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آبیاری نوین در بوشهر اختصاص یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال برای تجهیز اراضی کشاورزی این استان به سیستم آبیاری نوین در مرحله اول تخصیص ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته‌است.

۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آبیاری نوین در بوشهر اختصاص یافت

محمد تقی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر در بندر دیر گفت: در این طرح در سال جاری در استان بوشهر اجرای سه هزار و ۵۴۰ هکتار آبیاری نوین با اولویت نخیلات و باغبانی هدف گذاری شده‌است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح در سطح بالاتر برای سایر محصولات هیچ محدودیتی نداریم و دولت منابع مالی آن تامین خواهد کرد.

منوچهری یادآورشد:  عزم جدی دولت بر تغییر شیوه کشت و تجهیز مزارع به آبیاری نوین است که کشاورزان هم این موضوع را بخوبی احساس کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: بوشهر در اجرای سیستم آبیاری نوین جزو استان‌های موفق و برتر کشور محسوب می‌شود.

وی در باره مزیت آبیاری نوین اظهارداشت: آنچه در این زمینه اهمیت دارد، نحوه مصرف، راندمان و روش آبیاری است که در آبیاری غرقابی یا سنتی راندمان آب ۳۵ درصد اما با روش آبیاری نوین این رقم بالای ۹۰ درصد می‌رود و باعث ارتقای محصول و جلوگیری از آفت مزارع می‌شود.

منوچهری بیان کرد: بیشتر کشاورزان استان بوشهر به اهمیت مصرف آب در بخش کشاورزی و ارزش حیاتی آن پی برده‌اند و به نحو مشخصی به فکر چاره برای مصرف بهینه آب و انتقال آن با لوله با اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار هستند.

هم اکنون ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی استان بوشهر معادل ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی این استان مجهز به سیستم آبیاری نوین است که ۱۵ هزار هتکار آن در دولت تدبیر و امید اجرا شده‌است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید