Iranian Agriculture News Agency

تخریب کندو‌های عسل وحشی ممنوع

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هر گونه تخریب کندو‌های عسل وحشی بر اساس قوانین و مقررات محیط زیست در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

تخریب کندو‌های عسل وحشی ممنوع

فرهاد قلی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر بیان کرد: زنبور‌های وحشی از جمله گونه‌های مهم هستند که نقش ارزنده‌ای در چرخه غذایی زیست‌بوم‌ها و گرده‌افشانی در طبیعت و تولید محصولات کشاورزی دارند، اما در سال‌های اخیر در اواخر شهریور و اوایل پاییز برخی از افراد سودجو دست به تخریب کندو‌های عسل وحشی در طبیعت می‌زنند که این کار موجب مرگ و میر زنبور‌های وحشی و کاهش جمعیت آن‌ها می‌شود.

وی افزود: بر اساس قوانین و مقررات محیط زیست، هر گونه تخریب کندو‌های عسل وحشی در مناطق حفاظت شده استان ممنوع است و در صورت مشاهده، پیگیری و با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان شامل منطقه حفاظت شده حله، منطقه حفاظت شده بیرمی، پناهگاه حیات وحش خارک، پارک ملی نای بند، پارک‌های دیر نخیلو، منطقه حفاظت شده‌مند، منطقه شکار ممنوع تنگ باهوش، منطقه شکار ممنوع کوه سیاه، منطقه شکار ممنوع کوه‌مند و اثر طبیعی ملی کوه نمک است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید