Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت میگو از استخر‌های پرورشی استان بوشهر

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر گفت: برداشت میگو از سطح پنج هزار و ۱۲۸ هکتار اراضی پرورشی استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، صغری اشرف در بازدید از اراضی پرورش میگو استان بوشهر بیان کرد: ۱۰ مرکز پرورشی در این استان وجود دارد که برداشت میگو اکنون از مراکز پرورشی دیلم، حله و شیف آغاز شده است.

وی افزود: امسال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در چهار هزار و ۸۰۰ استخر پرورشی ذخیره‌سازی شده است.

معاون شیلات استان بوشهر با اشاره به افزایش تولید میگوی پرورشی در واحد سطح در استان بوشهر گفت: برداشت میگو از اراضی پرورشی از ۴.۵ تن در هر هکتار به پنج تن افزایش‌یافته و این در حالی است که در برخی مزارع پرورشی به هفت تن نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۱۴ مرکز تکثیر پرورش آبزیان در تولید بچه میگو فعال هستند افزود: مراکز تکثیر بچه میگو امسال افزون بر دو میلیارد قطعه بچه میگو تولید کرده و در اختیار پرورش‌دهندگان قرار داده‌اند.

اشرف، افزایش تولید در واحد سطح را از برنامه‌های شیلات استان بوشهر عنوان و خاطرنشان کرد: ۳۰۰ مزرعه در این استان مشغول به پرورش میگو هستند که با برنامه‌ریزی انجام شده میزان تولید در هر هکتار در این مزارع از سه تن به چهار و نیم تن افزایش یافته و امسال تولید میگو در هر هکتار به پنج تن رسیده و برنامه داریم این میزان را به هشت تن در هر هکتار برسانیم.

وی بیان کرد: برداشت میگو از استخر‌های پرورشی تا اوایل آبان ادامه دارد و با توجه به روند مطلوب ذخیره‌سازی پیش‌بینی می‌شود ۲۷ هزار تن میگوی پرورشی از اراضی استان بوشهر برداشت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید