Iranian Agriculture News Agency

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی طرح پایش مراتع ییلاقی شهرستان مهدیشهر

مسئول مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی طرح پایش مراتع ییلاقی این شهرستان خبر داد و گفت: این شهرستان 119 هزار هکتار مراتع ییلاقی دارد.

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی طرح پایش مراتع ییلاقی شهرستان مهدیشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مجید طاهریان اظهار کرد: شهرستان مهدیشهر دارای 127 هزار هکتار اراضی مرتعی است که 119 هزار هکتار از این اراضی ییلاقی و مابقی قشلاقی است.

وی هدف از اجرای این طرح را نظارت بر پروانه چرای دام با هدف حفظ و تقویت پوشش گیاهی خواند و تصریح کرد: به دلیل وضعیت تغییر اقلیم تاکنون این پایش در 13 سامانه از مراتع مهدیشهر انجام‌شده است.

مسئول مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر ابراز داشت: از مزایای اجرای این طرح در مراتع شهرستان حفظ مرتع در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش تولیدات لبنی و گوشتی و افزایش علفزارها، آموزش، نظارت و تاکید موارد فنی به بهره برداران، سامان یافتن وضعیت بهره برداران، رعایت فصل چرا، کنترل دام طبق قوانین موجود، تعیین تکلیف مرتعداران مرحوم و تعیین نماینده وراث اجرای بند 48 و ترغیب مرتعداران جهت واریز به موقع عوارض پروانه چرا است که با همکاری و مشارکت بهره برداران، نتیجه مطلوب و مورد نظر که در واقع ایجاد نظم در مراتع از تمامی جوانب است حاصل شود.

طاهریان مراتع ثروت ملی جامعه هستند و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر برای حفظ، بهبود، احیا و اصلاح مراتع از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید