Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

۷۷۲ هزار تُن گندم در کردستان خریداری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال در راستای تامین امنیت غذایی کشور حدود ۷۷۲ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

۷۷۲ هزار تُن گندم در کردستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری، در سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات دامی جهاد کشاورزی اظهار داشت: ۷۵۰ تُن از این میزان محصول مازاد بر نیاز کشاورزان و ۲۲ هزار تُن نیز بذور گواهی شده است.

وی اضافه کرد: ارزش این میزان محصول مازاد بر مورد نیاز کشاورزان ۲ هزار میلیارد تومان بود که تاکنون یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن به حساب کشاورزان گندمکار استان واریز شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص تامین نهاده‌های دام و طیور یادآور شد: هم اکنون به علت تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشور جمهوری اسلامی برخی مکشلات در عرصه تامین نهاده‌های دام و طیور وجود دارد اما که این مشکلات در کردستان به نسبت سایر استان‌ها کمتر است.

سپری افزود: باید سعی کرد در تامین و توزیع این نهاده‌ها دست سوجویان را کوتاه کرد که در معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان بر اساس سامانه توزیع علاوه بر راستی آزمایی تحویل گیرندگان و مصرف کنندگان نظارت‌های بیشتری نیز انجام دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید