Iranian Agriculture News Agency

برداشت بادام در مهریز به نصف کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: برداشت محصول بادام درختی از ۱۳۰ هکتار باغ‌های این شهرستان پایان یافت و میزان تولید به دلیل سرمازدگی در اوایل فصل بهار نسبت به پارسال به نصف کاهش یافت.

برداشت بادام در مهریز به نصف کاهش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، محمد جعفری گفت: برداشت بادام به مدت ۲ ماه در حومه شهر مهریز به خصوص در دهستان‌های میانکوه، ارنان و تنگچنار شهرستان ادامه داشت و حدود ۶۰۰ تن محصول برداشت شد که علاوه بر مصرف مردم منطقه بخشی برای فروش به  بازار شهرهای یزد و استان‌های همجوار ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی مهریز ارقام عمده بادام منطقه را سنگی و کاغذی ذکر کرد که به گفته وی حدود ۴۰۰ خانوار به صورت فعال در کاشت، داشت و برداشت این محصول فعالیت دارند.

اراضی کشاورزی شهرستان مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۶۰ درصد آن به محصول باغی اختصاص دارد.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و ‎شش هزار و ۹۱۷ هکتار از باغ های استان یزد در مهریز به کشت انواع محصول سردرختی اختصاص دارد.

 از ۱۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت استان یزد، در حال حاضر ۱۱۴ هزار هکتار آن به دلیل کاهش بارندگی ، تداوم ۲ دهه خشکسالی، افت سطح منابع آب های زیرزمینی و تغییر الگوی بهره برداری به کشت انواع محصول زراعی و باغی اختصاص دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید