Iranian Agriculture News Agency

رکود و قیمت پایین پیاز در شهرستان فریدن

قیمت پایین و رکود دوباره بازار پیاز باعث شده است امسال هم پیاز‌های تولید شده در شهرستان فریدن استان اصفهان روی دست کشاورزان بماند.

رکود و قیمت پایین پیاز در شهرستان فریدن

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیر جهاد کشاورزی فریدن با اشاره به برداشت پیاز تا یک ماه آینده در این شهرستان گفت: کشاورزان این شهرستان هزار هکتار بیشتر از سهمیه ۸۵۰ هکتاری پیاز کشت کرده اند.

حسن احمدی شاپورابادی با اشاره به کاهش قیمت پیاز در این منطقه افزود: برخی از کشاورزان منطقه فریدن و شهرستان‌های همجوار کشت فراسرزمینی را در پیش گرفته اند و در کشور‌های همسایه اقدام به کشت پیاز کرده اندکه این موضوع باعث کاهش صادرات و در نتیجه افت قیمت پیاز شده است.

وی کشت پیاز به روش آنیون ست را شیوه‌ای مناسب برای کشت این محصول در منطقه دانست و گفت: کشت آنیون ست یا همان استفاده از غده‌های ریز پیاز به جای نشاء ، می تواند هزینه‌های تولید را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

حسین افشاری کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فریدن  هم گفت:این شهرستان هزار و ۹۰۰ هکتار سطح زیرکشت و متوسط برداشت ۷۵ تن در هکتار و تولید بیش از ۱۴۰ هزار تن بزرگترین تولیدکننده پیاز دراستان اصفهان است.

برخی کشاورزان بسته بودن مرزها و افزایش تعرفه‌های صادرات را علت رکود بازار و قیمت پائین پیاز دانستند و از مسئولان خواستند که برای جلوگیری از خسارت‌های جبران ناپذیراقدامی انجام دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید