Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح دانه های روغنی پیش‌بینی کرد:

تولید 800هزار تن دانه های روغنی در سال زراعی جاری

مجری طرح دانه های روغنی پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جاری 800 هزار تن دانه های روغنی در کشور تولید می شود.

تولید 800هزار تن دانه های روغنی در سال زراعی جاری

علیرضا مهاجر مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به برنامه تولید دانه های روغنی برای سال جاری، گفت: با اعلام به موقع قیمت خرید تصمینی در روزهای آینده، پیش بینی می‌شود به 800 هزار تن تولید دانه های روغنی دست یابیم.

وی ادامه داد: کلزا و سویا، آفتابگردان و گلرنک 4 محصولی هستند که بیشترین کشت دانه های روغنی را در  کشور به خود اختصاص داده اند..

مهاجر با تاکید بر اینکه کشت قراردادی دانه های روغنی بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: کشت قراردادی دانه های روغنی از خروج بخشی از 4 میلیارد دلار ارز برای واردات روغن، کنجاله و دانه های روغنی جلوگیری می کند.

مجری طرح دانه های روغنی با بیان این که در تمام دنیا بخش کشاورزی با کشت قراردادی، مواد اولیه صنعت را تامین می کند، بیان کرد: در کشورهای برزیل، آمریکا، ارژانتین و اتحادیه اروپا شاهد کشت قراردادی  هستیم.

مهاجر با اشاره به این که ما با کشت قراردادی می توانیم به جایگاه اصلی کشت در دانه های روغنی دست یابیم، افزود: صنعت روغن کشی کشورمان در حدود 6 میلیون تن ظرفیت دارد و قطعا با کشت قراردادی می توانیم نیاز اولیه این صنعت را فراهم کنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید